fredag den 21. august 2015

Billedet på væggen

 
Billedet på væggen
 
Det hænger et billede på min væg
som betyder meget for mig
et kært smil fra bror til søster
du sidder i din blå trøje
overskægget og håret med den høje pande klæder dig
man kan se smilet i dine øjne... et smil der stråler

Den værste aften i mit liv...
var da telefonen ringede ved 18 tiden og jeg fik den forfærdeligst besked
din bror har ikke lang tid igen
hvis jeg ville nå et sidste farvel, skulle jeg komme nu...
flyveren fløj ikke til Karup den aften...
jeg måtte tage toget...
jeg græd og græd uden pauser
forstod ikke. at han skulle væk
Jeg nåede det ikke...
ved 22 tiden kom beskeden
din bror er sovet stille og roligt ind...
chokket lammede mig...tårerne flød...alt var som i en tåge

Det sidste billede af dig ligger på nethinden...
jeg så dig 3 timer efter du havde forladt livet
du lå fredelig med en ro over dig
en buket blomster lå på dig
på det lille bord flammede stearinlyset
ved siden af bibelen
et sidste farvel til dig...
tårerne væltede ud...


Tankerne flyver
"Candle in the wind"
du var et lys i vinden
jeg fatter stadig ikke, du er væk
væk, væk...for altid
dit sind er her ikke mere
dine telefonopringninger kommer aldrig mere
dit friske " Hej, hvordan går det så" udebliver
kun minderne om en dejlig kær bror
der hænger på væggen og smiler til mig





Ingen kommentarer:

Send en kommentar