fredag den 21. august 2015

Min depression

 Min depression

Livsvarige belastninger, kroniske depressioner
år efter år svinger stemningslejet

Angstanfald knuger min mave,
mine hænder ryster, jeg mærker ubehaget overalt i hele kroppen
tankemylder kører rundt i mit hoved, min hukommelse og koncentration svigter

Jeg kan ikke finde ro, har kun lyst til at sove
pakker dynen tæt omkring mig
tankerne kører rundt
indtil jeg sover

Jeg orker intet, orker ikke maden
spiser youghurt med müsli, youghurt med müsli dagene lange
nedtrykthed, kroppen skriger efter chokolade, chokolade

Hvert år hiver nye uventede pres mig mod depressionens hul
jeg kommer langsomt op til overfladen med medicinen
så jeg kan klare hverdagen igen

Indtil det næste pres kommer
et dyk igen, tvinges igen i knæ
beroligende beroliger mig
og sløver mig

Men jeg klarer hverdagen
som jeg nu kan
og ser de lyspunkter der også er 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar