fredag den 21. august 2015

Min altan

 
Min altan
 
Altanen flyder af urtepotter i alskens farver og former
som skal fyldes med skønne blomster, der kan lyse min stue op
i altankassen titter der blomster og ukrudt op
deres viljekraft har fået dem til at kæmpe for, at kunne overleve den lange vinter
med isende kulde, sne, sønderrivende blæst og meget regnfulde dråber.

Mit øje falder på tagrenden hvor der høres fuglepip fra
også i år er der bygget en lille rede til de små fugleunger
der kvidrer når maden kommer flyvende
åh nej, bare de nu ikke falder ned
så vil der komme et hjerteskærende skrig fra fugle mor og far

jeg må fjerne min fokus fra tagrenden
og tænke på at luge ukrudtet, som står højt nu
men nej, jeg vil ikke forstyrre fuglene og i stedet gå indenfor

Hov, hvad er det der sidder øverst på altandøren?
bliver helt forskrækket, to duer
hvorfor sidder de der og titter ind til mig?

Måske kigger de efter noget glitrende og blødt til deres rede
bare de nu ikke hapser min guldkæde, som ligger der i min skål
mit kæreste eje, som gør mig smuk

Jeg nærmer mig døren, og de letter igen
måske skulle jeg sætte en vindmølle
som kan forskrække dem, så de ikke flyver længere ind

De er slemme til at klatte på min altankasse
altan bordet bliver heldigvis undgået
så jeg kan have min kop the i fred
tænk hvis jeg havde drukket af en kop the med en klat i
bvadr, bvadr, bvadr, det havde været uudholdeligt

Jeg må hellere slippe det billede
og sætte mig i min havestol og nyde den dejlige maj sol
så kroppen kan få farve og blive fyldt op med D-vitaminer
der kan give mig dejlig positiv energi
til sommeren der venter forude



Ingen kommentarer:

Send en kommentar