mandag den 28. marts 2016

Stjernen

Stjernen
 
I dag er vemodighedens dag

Kære bror
i dag fylder du 55 år
din første fødselsdag efter du forlod os
steg til himlens paradis
og blev til en lysende stjerne

Dit første stjerne år er snart gået
at komme igennem det var svært,
det opmuntrer mig dog at se,
at krokus, vintergækker og påskeliljer spirer frem på dit gravsted
bringer forårsjublen frem i mig
og bibringer de gode minder om dig

Jeg vil tænde et lys for dig
og stille det i mit vindue i aften
kigge op på den sorte himmel, hvor månen lyser
og se efter dig imellem alle stjernerne.

Der er så mange stjerner deroppe, som er så savnet
men iblandt alle disse stjerner føler du dig ikke ensom
du mærker deres kærlighed og varme omfavne dig

"Jeg kan ikke ringe dig op og sige tillykke mere"
"Ikke høre din stemme mere"
"Ikke sende brevet med fødselsdagshilsenen mere"

Englene synger for dig...på din første stjernefødselsdag

En tåre triller ned af min kind...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar