lørdag den 19. december 2015

Julekortet

 
Julekortet 
 
 Kære bror Jan

"Jeg ønsker dig en glædelig jul og et godt nytår"
sådan skrev jeg på julekortet til dig hvert år
i år har julekortet ingen adresse
men i mine tanker sender jeg julekortet til dig

Allerhelgens dag mindedes jeg dig
ved en bevægende gudstjeneste
tårerne løb
i det begyndende tusmørke
satte jeg et tændt lys for dig på gravstedet

Julen er kommet for at sprede glæde og lys
det gør den også hos mig,
men med sorg over
at du ikke er her mere.

Tanker om dig myldrer frem, kører rundt i mit hoved.
væk, væk , væk er du.
Hvorfor skulle du væk?
Hvorfor hentede gud dig til sit himmerige allerede nu?

Din krop er i jorden
men dit sind er i himlens paradis
hvor solen skinner på dig hver dag
englene synger:
" Nu går solen sin vej for at skinne på dig!"

Mit indre fremmaner dit dejlige smil
husker de skønne juleaftener
vi var samlet hos mor
til god julemad og juletræsdans

Tanker til dig her midt i juletiden
din stjerne hænger på himlen
og lyser i fuldt flor
I mine tanker sender jeg dig en glædelig julehilsen
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar