tirsdag den 26. maj 2015

Frydefuldt forår


 Frydefuldt forår
På min vej igennem den store have - vejrer jeg en dejlig duft
jeg kigger mig omkring -  og ser et æbletræ med de yndigste hvide blomster på grene
jo nærmere, jeg kommer, jo stærkere bliver blomsterduften -  den indtager mig helt
fuglenes pippen vækker mig af min beruselse -  jeg giver dem et fløjt tilbage

 Jeg bevæger mig videre i det grønne græs - som er piblet op overalt
tusindfryd og mælkebøtter ses også – med deres kønne forårsfarve
bøge træerne er sprunget ud -  med den tiltagende varme
ænderne svømmer rundt i den lille dam - snart vil ællingerne komme
i deres fine dun - svømmende i lange rækker efter moderen

 Pinselinjer titter op - i det dejlige solskinsvejr
som der er i dag -  blå himmel uden en sky
viser os en af de flotte forårsdage - hvor vi kan sidde ude og nyde eftermiddagskaffen
med hjemmebagte boller og drømmekage - der indtages med et smil på læben
på de dejlige bænke - imens solens stråler varmer en på kinden
'
Hønsene de klukker henne i deres indhegning - dejligt at høre
måske de lægger et par æg i dag - så spejlæg kan steges
og spises med velbehag - på et stykke rugbrød
imens aftensolen går ned – langt ude i horisonten

 Min runde i haven er slut for i dag
I morgen gentager jeg den igen - kan være jeg opdager mere forår

Ingen kommentarer:

Send en kommentar