tirsdag den 10. marts 2015

Mod lysere tider


Mod lysere tider
For hver dag jeg kigger ud af vinduet bliver det lysere.
Solen kommer og skinner ind i min stue, og bringer mit smil frem.
Jeg føler den vækker mig af min vinterdvale, og giver mig lyst til at komme ud i naturen.
Min vej går ned til mosen, hvor fuglene pipper deres forårssang i serenader, og ænder svømmer rundt og dykker efter føde. Der kommer måger susende, de tror der er mad i sigte.
Jorden lyses op af de smukke krokusser, erantisser og vintergækker der er sirligt samlet i flok.
En martsviol er tittet op, den mærker den lune jord.
Jeg sætter mig på bænken og lader mit ansigt varmes af himlens stråler. Lukker mine øjne og snuser til den friske duft af natur og mose
Jeg går hjem i salig henrykkelse over, at foråret er her.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar