fredag den 16. august 2013

Gris på tur


Gris på tur
Grisen er gået ud af grisestien, da den ikke gider ligge der hele tiden. Oplevelser vil den have, da der i grisestien ingen er.
Udenfor er der en gås. Grisen misunder gåsens frie liv. Og spørger gåsen om den er glad for at være i det fri?
Gåsen svarer at det er forskelligt. Når det regner ønsker jeg at krybe indenfor, i solskinsvejr bliver det for varmt og når jeg er syg, er der ingen der ser det.
Jeg misunder dig gris, at du altid kan være inde, så slipper du for regn, og gårdmanden ser når du er syg.
Ja, siger grisen jeg forstår dig,
Men, men herude er der STORE røde æbler !!!!!
Dem elsker jeg!!
Og HAPS sagde grisen og spiste dem.
ÅH NEJ! råbte gåsen
DET ER DET ENESTE JEG HAR HERUDE DER ER GODT!!
GRISEN RÅBTE! DERINDE ER DER INTET GODT!
NÅR DU BLIVER VOKSEN, BLIVER DU SLAGTET!!
OG SOLGT I BUTIKKERNE!!!
ØØØH? SAGDE GÅSEN!
JEG BLIVER OGSÅ SLAGTET!!!
HVAAA! RÅBTE GRISEN I CHOK!!
DET ER RIGTIG! SKREG GÅSEN.
VI MÅ STIKKE AF! RÅBTE  GRISEN.
JA, HURTIGT ,HURTIGT! HYLEDE GÅSEN
OG DE LØB BEGGE UD I DEN SPÆNDENDE FORUNDERLIGE VERDEN!!!!!
 

6 kommentarer:

  1. Hej Jytte sød historie
    og sødt billede
    du er så super kreativ

    Hilsen Karin

    http://vonsyld.weebly.com/

    SvarSlet
  2. Hej KArin
    Tusind tak skal du have. Historien kom lige over mig, da jeg fandt FOTO med mit maleri.

    SvarSlet
  3. Sød Historie til et flot maleri.
    Håber at gåsen og grisen kan få lov til at gå i fred
    når de begiver sig ud i den store vide verden.
    Men der kommer jo noget til os alle
    på ét eller andet tidspunkt
    Knus fra Marion

    SvarSlet
  4. Hi! Hi! Det må vi da håbe de får lov til!!
    Men måske kommer der en ulv og spiser dem!!!!
    Tusind tak for din ros!

    SvarSlet