torsdag den 2. februar 2012

Pandekagens dag d.2. februar


I dag er det pandekagens dag…..
Det bringer mange minder frem…..
En af dem er fra min barndom, hvor vi engang imellem om lørdagen fik pandekager som middagsmad.
Min mor bagte en stor stak pandekager, og vi unger blev ellevilde, da vi opdagede vi skulle have pandekager for det var vores livret……
Og vi kunne ikke vente til hun var færdig, og tiggede om at få lov at begynde.
Som regel gav min mor efter, vi rullede pandekagerne sirligt med sukker eller syltetøj og så guffede vi dem med stor glæde…..
Nu til dags er forventningerne meget anderledes til pandekager, for pandekage tilbehøret er blevet meget mere avanceret.
Jeg mindes sommerferien for to år siden, hvor min søn og jeg var på ferie ved Kalundborg, da oplevede vi bare den mest lækreste pandekagebuffet på hotellet hvor vi boede.
Buffeten bugnede af pandekager, is, frugt, nødde/chokoladedrys og ”GUF”. 
At få ”GUF” til pandekager havde vi ikke oplevet før, men det viste sig at smage vidunderligt.
Den buffet var bare en himmerigsfuld, som vi nød i fulde drag, og var længe om at glemme…

2 kommentarer:

  1. En flot pandekage dag.. jeg vidste ikke at du havde en blog.. det er da dejligt at vide - så kan jeg besøge dig en gang imellem her.. Jeg har en fotografisk dagbog blog på http://staronephoto.wordpress.com som du kan gå hen og kikke på hvis du har lyst. Jeg er blevet lidt utilpas med stærkere smerter til at sidde foran computeren for længe.. så jeg begrænser mig lidt til at sætte noget op jeg har lavet i sin tid. Rart at kunne få lov til at hilse på dig her (PS fra Karins PSP Hygge Gruppe ) :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mariane
      tak fordi du kiggede forbi min blog, den er jo ret ny. Lyder spændende med din fotografiske blok, den vil jeg kigge på.
      Knus fra Jytte

      Slet